Okulumuz hakkında daha detaylı bilgi vermekten ve sorularınızı yanıtlamaktan mutluluk duyarız.
- Lütfen formu doldurarak gönder tuşuna basınız.
İKİ DİLLİ EĞİTİM
İki dilli programın amacı, dil öğrenmek için “kritik dönem” olarak kabul edilen okul öncesi dönemde, öğrencilerimizin İngilizceyi, ana dilleri gibi iletişim ve düşünme aracı olarak kullanmalarını sağlamaktır. İki dillilik (bilingualism), iki farklı dilde iletişim kurabilme becerisi anlamına gelir. Çakabeyliler ağırlıklı olarak İngilizceye maruz kaldıkları bu programda, "Communicative Approach" adı verilen konuşma ağırlıklı yaklaşım ile kendi becerilerini geliştirirler. Bu yaş grubu, görsel, işitsel ve kinestetik olarak dili edindiği için oyun tabanlı ve çift dilin de yapı taşlarından olan "speaking based" adını verdiğimiz konuşma ağırlıklı dersler işlerler.
İlkokulda İngilizce dersleri, acquision (edinim) programı ile verilmektedir. Ana dilin öğrenilmesi ile aynı esasları taşıyan edinim programı, okul öncesinde alınan iki dilli eğitimin bir devamı olarak tasarlanmıştır. İlkokul 3. sınıftan itibaren uluslararası Cambridge sınavlarında Çakabey öğrencileri, üstün bir başarı ortalamasına sahiptirler.
Çakabey Okullarında öğrencilerin gelecek yaşamları için büyük önem taşıyan Avrupa Dil Portfolyosunun oluşturulması teşvik edilmektedir. Avrupa Konseyi Modern Diller Bölümünce geliştirilmiş dil düzeyi göstergelerine göre okulumuzdaki öğretim düzeyleri aşağıdaki gibidir.
1-2-3. sınıflar: A1
4. sınıflar: A2
5.sınıflar : A2+ /B1
6.sınıflar : B1
7.sınıflar: B1+
8.sınıflar: B1+, B2
9. sınıflar Alt (A2-B1)
9.sınıflar Üst (B1-B2)
10.sınıflar Alt (B1-B2)
10.sınıflar Üst (B2)
11.sınıflar Üst (C1)
11.sınıflar Alt (B1-B2)
Yabancı dil edinimi ile yabancı dil öğrenimi arasında önemli farklar bulunmaktadır. Yabancı dil edinimi, çocuğun kendi anadil edinimi sürecindeki doğal tutumları izlemektedir. Yani öğrenciler İngilizceyi, kendi anadillerini öğrendikleri gibi bir süreç ile öğrenmektedirler.
Yabancı dil öğretimine göre edinim programını uygulamak, öğretmenin yeterliliği, materyal zenginliği, ders için kullanılacak etkinliklerin planlanması-uygulanması, öğretim yöntemleri, kullanılan ders araç-gereçleri ve özellikle öğretmenin gösterdiği performans anlamında çok daha yüksek standartlara sahiptir.
İlkokul 2. sınıftan itibaren uluslararası Cambridge sınavlarına katılan Çakabey öğrencileri, üstün bir başarı ortalamasına sahiptirler.
İkinci yabancı dil seçenekleri olan Almanca ve Fransızca beş yaştan üniversiteye dek kesintisiz olarak devam etmekte, Türkiye’deki 10 PASCH okulundan biri seçilen Çakabey’de Almanca çalışmalar ve Fransız Kültür Merkezi ile Frankofon Okullar ile ortak çalışmalar yapılmaktadır.
1-2. sınıflar: A1.1 (Junior)
3-4. sınıflar: A1.2(Junior)
5. sınıflar: A1.1
6. sınıflar: A1.2
7. sınıflar: A2.1
8. sınıflar: A2.2
9. sınıflar: A2.1/A2.2
10. sınıflar: A2.2/B1.1
11. sınıflar: B1.1
Almanca dilindeki uluslararası geçerliliği olan sınavlar Goethe-Institut sınavlarıdır ve Dillere İlişkin Avrupa Ortak Referans Çerçevesi’nin (AORÇ) seviye basamaklarına denktir. Çakabeyliler sınava 6. sınıftan itibaren katılarak, uluslararası seviyede mükemmel sonuçlar almaktadırlar.
Tüm dünyada tanınan, Fransız Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan bu sınavı, Fransız Kültür Merkezleri uygulamaktadır. Özel Çakabey Okullarında her yıl bu sınava hazırlıklar, DELF Kulübü ile sürdürülmektedir. Çakabeyliler yazılı ve sözlü kısımları bulunan bu sınava 6. sınıftan itibaren katılarak uluslararası başarı sertifikalarını almaktadırlar.
Türkiye’deki 19 PASCH okulundan biri olan Özel Çakabey Okulları, Alman hükümeti tarafından finanse edilen bu proje ile öğrencilerine ulusal ve uluslararası müthiş eğitim olanakları sunmaktadır. Tüm dünyada toplam 1000 okuldan oluşan bir ağ olan girişim, öğrencilerin Almanca’yı yüksek seviyede öğrenmeleri ve kullanmaları için pek çok olanak sunmaktadır.
Üç dilde yürütülen uluslararası çalışmalar, okul öncesi ve ilkokul düzeyinde Avrupa okullar topluluğuna bağlı olarak e-twinning kapsamında ve çok çelitşli projeler ile yapılmaktadır.
Ortaokuldan itibaren ise uluslararası hareketlilik başlamakta ve katılınan uluslararası çalışmalar çok çeşitlenmektedir.