Okulumuz hakkında daha detaylı bilgi vermekten ve sorularınızı yanıtlamaktan mutluluk duyarız.
- Lütfen formu doldurarak gönder tuşuna basınız.
AKADEMİSYENLERİN HAZIRLADIĞI PROGRAM
Akademisyenlerin hazırladığı okul öncesi programda, her ders, öğretme metotları, işlenişi, eğitim teknolojileri, değerlendirme araçları ile tek tek tasarlanmaktadır. Bu müthiş özen Çakabey’i farklılaştıran en önemli özelliklerden biridir. Öğretmenlerin birer “ders tasarımcısı” olarak görüldüğü okulumuzda, öğrencilerimizin öğrenme sevgisini geliştirecek çok zengin öğretim ortamları sunulmaktadır.
Çakabey Okullarının MEB temelli ancak farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş okul öncesi müfredatı, akademisyenlerin danışmanlığında hazırlanmıştır. Dr. Özgür Şimşek danışmanlığında, müfredatın uygulanma aşamaları ve verimliliği ders bazında takip edilmektedir.
Eğitimde her değerlendirme bir veriye dayanmalıdır. Aksi halde yapılan değerlendirmeler öznel, duyguya dayalı ve gerçekçi olmayan bilgiler içerecek daha da önemlisi bu şekilde yapılan bir değerlendirmenin öğrenciye bir faydası olmayacaktır. Bu yaklaşım okul öncesinde de çok değerli ve geçerlidir. Bu yüzden , özgün programımız kapsamında, okul öncesinde de öğrencilerimizin gelişimini tüm yönleriyle takip edebilmek için “Süreç Değerlendirme Yaklaşımı” ile Rubrik (Performans Değerlendirme Ölçeği) , YBEP Çalışmaları (Yaşam Becerileri Eğitimi) uygulamaları Çakabey’e özgü olarak uygulanmaktadır. Amaç her öğrencinin gelişimini doğru takip etmek ve ona ihtiyaç duyduğu birebir ilgiyi gösterebilmektir.
- Farklılaştırılmış ve özgün olarak zenginleştirilmiştir.
- MEB ilkeleri korunmuştur, kazanımları temel dayanaktır.
- İlkokul programları ile sarmal bir yaklaşımla uyumlandırılmıştır.
- Beş gelişim alanını (bilişsel, dil, sosyal-duygusal, motor, özbakım becerileri) kapsamaktadır.
- GEMS (Fen ve Matematikte Büyük Keşifler Programı), Montessori, Reggio Emilio, Orff Metodu, High Scope ve proje tabanlı öğrenme yaklaşımlarından yararlanılmıştır.
- Öğrenci merkezli eğitim anlayışına uygun olarak öğrenme stilleri, çoklu zeka ve aktif öğrenme tekniklerini temel almaktadır.
- Öğrenme sürecini merak ve araştırmaya dayalı olarak gerçekleştirir.
- Etkin düşünme becerileri geliştirmeyi amaçlar.
- 21. yüzyıl becerilerini geliştirir.
- Özgüven ve kendini tanıma becerilerini geliştirir.
- Bilgiyi yaşama transfer etmeye fırsat verir.
- Birey merkezli ve bireysel farklılıklara duyarlıdır.
- Gözleme, araştırmaya, keşfetmeye önem verir,
- Sorumluluk becerilerinin gelişmesini destekler.
- Gerçek yaşam deneyimlerini kullanır ve hayatı tanımalarını sağlar.
- Çocuğu tüm yönleriyle tanıma ve gelişimi sağlama fırsatı sunar.
- Okul olgunluğunu sağlar.
- İlkokula uyumu kolaylaştırır.